Horari d’atenció comercial: De Dill. a Div. de 9h a 18h
  • 15
  • Juny
  • 2020

Tendències del sector tèxtil

Publicat per Carles en Impresión, Trabajos realizados

Que el sector tèxtil està en constant canvi és més que evident. Des de l'aparició d'internet i gràcies a les noves tecnologies s'ha creat un nou escenari on la venda en línia i el coneixement de el client seran la clau de volta de negoci. Recopilem en aquest post les tendències clau de el sector tèxtil pel 2019.

 

Venta online

 

L'auge de el comerç electrònic és més que evident. Estudis recents com el de Trusted Shops revelen dades molt significatives. Per exemple, el 50,3% dels espanyols compra a botigues online més de dues vegades a el mes, sent el món de la moda "el rei": el 64,5% reconeixen que el que més sol comprar en línia és roba o accessoris . Pràcticament podem dir que si una botiga de moda no té presència online estigui condemnada al fracàs.

 

India, en el punt de mira

 

A mesura que enforteix el sector manufacturer, les empreses de moda han de redoblar els seus esforços i compten amb l'Índia com a principal país d'el qual obtenir mà d'obra, aprofitant els baixos salaris que perceben els treballadors. Índia és un país en desenvolupament (i el segon més poblat del món) on hi ha una gran bretxa demogràfica i conviuen en un mateix espai població culta i experta en tecnologia amb els pobres que amb prou feines tenen recursos.

Sostenibilitat

 

Les noves generacions vénen trepitjant fort i exigint canvis que siguin rellevants per al benestar animal i de la planeta. 

Una àmplia varietat de materials sostenibles han envaït el mercat per tal de reduir la petjada i impacte econòmic que la moda té en el medi ambient. Les trucades cadenes de "fast fashion", amb producció intensiva i ràpida, també han adoptat actituds més sostenibles i han invertit en investigació per trobar teixits nous. Fins i tot algunes d'aquestes noves opcions han nascut utilitzant materials considerats com escombraries fins ara.

 

 Alguns dels materials sostenibles més innovadors són:

 

  • La fibra ECONYL®: Està fabricada a el 100% a partir de reixetes, xarxes de pescar i altres residus de niló.
  • Tencel: Creada pel gegant tèxtil austríac Lenzing, aquesta fibra és en realitat una versió d'una fibra semblant: el lyocell, teixit per fibres que provenen d'arbres d'eucaliptus.
  • Polièster Reciclat:obtingut principalment de plàstics i ampolles reciclades.
  • Fibra de bambú
  • fibra de cànem
  • Lli i Cotó Orgànics:les versions sostenibles dels materials tradicionals, lliures de pesticides, i elaborats sense químics nocius per al medi ambient.

 

Moda a demanda

 

Gràcies a el big data podem disposar de dades exhaustives dels consumidors. L'automatització i l'anàlisi de dades han permès que una nova generació d'empreses tinguin èxit en l'àmbit de la customització aconseguint una producció àgil i feta a mida. Els grans gegants de el sector seran capaços d'atendre a demanda el consumidor en terminis mínims i aconseguint una producció Just-In-Time, amb cicles de producció curts, de baixos volums de producció que permeten reduir l'excés d’existències i estocs.

 

Polarització de les marques

 

Que una polarització en el consum és una cosa evident. Els consumidors actuals, sobretot a Occident, a l'hora de comprar, trien o bé marques de luxe o marques de molt baix preu, i combinen peces d'ambdues dos al seu dia a dia. És per tant un camp complicat per a les marques de gamma mitjana, que queden entre dues aigües. Davant d'això fins i tot algunes marques de luxe han creat segones marques per tal d'ampliar el seu públic.

 
Tendencias del sector textil
Política de privacitat
Tornarr